Napoje izotoniczne w czasie ćwiczeń

Napoje izotoniczne w czasie ćwiczeńIntensywny trening jest sporym obciążeniem dla organizmu. Chociaż docelowo ma podwyższyć jego sprawność i spalić niepotrzebna tkankę tłuszczową, to zły plan ćwiczeń, niedopasowana dieta i zaniedbanie w dostarczaniu naszemu ciału właściwych składników odżywczych mogą mieć przykre konsekwencje. Aby temu zapobiec, szczególnie istotne jest prawidłowe nawadnianie organizmu. Trzeba zapomnieć o wszystkich słodzonych i gazowanych napojach. Dobra będzie wysoce zmineralizowana woda niegazowana. Jednakże osoby decydujące się na naprawdę intensywny wysiłek powinny podjąć decyzję o stosowaniu napojów izotonicznych. W czasie ćwiczeń wraz z potem tracimy cenne elektrolity. Napoje izotoniczne szybko wyrównują ich poziom dzięki zawartości magnezu, fosforu, wapnia i wielu innych składników. Obecność węglowodanów nie dopuszcza do obniżenia poziomu glukozy we krwi, dzięki czemu dłużej zachowamy siły i nie doświadczymy nagłego spadku energii. Napoje izotoniczne są więc tanim i prostym sposobem na zadbanie o nasz organizm w czasie ćwiczeń na siłowni lub bieżni.